HÀBITS ORIENTATIUS PER TREBALLAR A CASA ALS 9-11 ANYS
Alimentació
| |
● Menjar correctament (postura adequada, utilitzar el cobert adient per a cada aliment,…)
● Saber destriar amb els coberts el peix, el pollastre,…
● Tenir consciència de la quantitat de menjar que necessita.
● Saber que una alimentació variada repercuteix en el seu creixement i la seva salut.
● Preparar-se algun plat senzill.
|
Recomanacions als adults
● No permetre que mengin entre hores.
● Controlar les llaminadures explicant per què cal aquest control.
● Permetre que col.laborin en les tasques de preparació del menjar i supervisar la preparació d’algun plat
● Fer que les hores dels àpats siguin estones agradables, per compartir les vivències del dia, parlar de projectes, etc.
|
Higiene
| |
● Tenir autonomia al bany (inclòs el rentat del cap), aprenent a controlar la despesa d’aigua.
● Rentar-se les dents (sense control de l’adult).
● Tallar-se les ungles.
|
Recomanacions als adults
● Acostumar-los a la dutxa diària (si pot ser, sempre a la mateixa hora).
● Orientar-los en la necessitat d’una bona higiene.
|
Vestit
| |
● Cuidar el seu aspecte.
● Decidir el que es posen combinant adequadament la roba.
● Iniciar-se a cosir (botons, etc.)
● Iniciar-se a rentar (alguna peça petita)
● Deixar-los decidir a l’hora de comprar la roba, tot aconsellant-los en la qualitat, el preu, el gust personal,…
● Netejar-se les sabates.
● Començar a plegar la roba i desar-la al seu lloc.
|
Recomanacions als adults
● Ajudar a triar la roba adequada respectant els gustos personals.
● Orientar-los a escollir la roba adient a les activitats que fan o pel temps que fa , respectant una certa autonomia.
● Supervisar aquestes activitats que s’inicien (cosir, plegar,…)
|
Son
| |
● Despertar-se sol sense l’ajut de l’adult. Acostumar-se a utilitzar el despertador.
● Acostumar-se a anar a dormir segons el seu criteri, tenint en compte que es respectin els horaris.
|
Recomanacions als adults
● Procurar que dormin un mínim de 9 hores i que l’horari d’anar a dormir i de llevar-se sigui sempre el mateix.
|
Responsabilitat i ordre
| |
● Iniciar-se a organitzar la distribució del temps per les activitats que tingui (deures, temps lliure,…)
● Responsabilitzar-se dels materials i estris que necessita per fer les diferents activitats (excursions, esport, escola,…)
● Tenir adjudicades determinades tasques de la casa (regar plantes, treure la brossa, parar i recollir la taula, etc)
● Ser conseqüent amb les decisions que pren. Si comença una activitat, havent-ho decidit, no deixar-la a mitges.
● Preparar-se les bosses i estris per a cada activitat.
● Ser responsable dels diners propis i dels que li confien.
|
Recomanacions als adults
● Conscienciar-los de que una bona distribució del temps afavoreix l’èxit en totes les activitats.
● Pactar el temps que dediquen a la televisió, ordinador, play,…
● Ajudar-los a prendre decisions i a preveure’n les conseqüències.
● Controlar els diners si van a comprar sols i ajudar-los a calcular els canvis.
|
Autonomia
| |
● Resoldre sol/a situacions importants que se li presentin.
● Quedar-se sol/a a casa un temps limitat (mig dia)
● Anar a determinats llocs sense el control de l’adult (cinema, festes,…)
● Fer alguna gestió al poble o al barri.
● Moure’s amb autonomia pel poble o pel barri.
● Iniciar-se a utilitzar el transport públic esporàdicament.
● Saber transmetre encàrrecs adequadament.
|
Recomanacions als adults
● Fomentar la necessitat de desenvolupar-se amb autonomia davant les situacions que se li presentin.
● Mostrar-se confiats a l’hora d’iniciar-se en aquests hàbits.
|
Relació social i convivència
| |
● Respectar els altres en creences, gustos,… i saber que ell/a mereix el mateix respecte.
● Saber compartir, mostrar-se solidari tant amb objectius com amb actituds.
● Saber organitzar la relació en grup.
● Començar a participar en les converses dels grans, respectant els torns de paraula i sabent el que està bé de dir i el que no.
● Comportament adequat tant amb les persones com amb les propietats i l’entorn en general.
|
Recomanacions als adults
● Fomentar l’esperit crític.
● Donar-los una visió plural de la societat per assolir un criteri propi.
● Comentar amb ells/es esdeveniments d’actualitat.
● Facilitar que tinguin espais de relació amb nois/es de la seva edat deixant un marge d’autonomia però vetllant perquè aquestes relacions siguin saludables i positives.
|
Estudi
| |
● Responsabilitzar-se dels deures i d’altres tasques que l’escola encomani.
● Llegir una estona cada dia.
● Aprendre a esforçar-se per superar les dificultats que li presentin les tasques escolars.
|
Recomanacions als adults
● Proporcionar un espai adequat per a treballar.
● Facilitar lectures adequades.
● Proporcionar-los l’ajut que els calgui.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada